onsdag, juni 25, 2008

Har...

...inget roligt (eller tråkigt) att skriva om, så ni får titta på en reklamfilm så länge.

Tyvärr plockade Heinz bort den efter protester...

13 kommentarer:

Anonym sa...

Den var ju jättebra!! Varför fick inte den vara med?? Det fanns väl inget anstötligt där?! Jag trodde det skulle hända nåt äckligt med maten.

Rexxie sa...

Det var väl konservativa som inte tyckte att det var riktigt lämpligt med en familjekonstellation med två pappor...

Det bästa av allt är att "papporna" inte är så himla unga och snygga!

Anonym sa...

Det var väl inget fel på den? Den enda var att barnen kallade ena pappan "Mam". Han är väl inte en tjej? ;) Det roligaste var pussen! Här står han och fixar mackor, och så får han (nästan) ingen puss!

Turtlan sa...

Kul få se filmen! Hörde om det på radion och tänkte då att det skulle vara roligt få se den....vad det var så farligt med den?

Inte det minsta farligt utan snarare helt med i tiden. Men förhoppningsvis fick Heinz snarare pluspoäng genom all publicitet som det gav :-))

Tack för länken!

Rexxie sa...

AB:
Näe, den skulle ha varit lite längre (och med mer tunga, då hade jag förstått protesterna :-)

Turtlegirl:
Den är inte det minsta farlig förutom för tokkonservativa, och de blir å andra sidan upprörda för allt....

Cecilia N sa...

Så värst produktupplysande var den väl inte, men själva handlingen och persongalleriet var helt okej. Varför inte?

Rexxie sa...

Cecilia:
Reklam är sällan produktupplysande numera. Jag kan rekommendera Naomi Klein's No Logo när det gäller förskjutningen av reklam från produktupplysning till mer känslostyrd marknadsföring.

Anonym sa...

Nu verkar det som om heinz faktiskt inte fattade att de gjorde en gayfilm - de tänkte i ett spår som handlade om att mamma ersätts av en snabbmatskock (det är därför ungarna säger "mamma" utan att upptäcka att hon blivit utbytt) och så kom pussen som en rolig grej (pappa märker heller ingenting!) Tänk att det finns en sådan oskuld?

Men nu blev ju Englands 3 komma nånting miljoner gayfolk och en massa andra människor jätteglada och då borde Heinz väl ha hakat på och sagt sig att vad häftigt, vi gjorde en gayfilm!

Anonym sa...

Rexxie: Jag upplevde det bara som en helt vanlig familj. Lite omaka, inte helt unga föräldrar! :)

Elisabet. sa...

Anders: hur blir det nu .. kommer du ner till helgen?

Rexxie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Helt suverän reklamfilm. Förstår inte hur den kan ha väkt anstöt. Vi måste acceptera att alla familjer inte består av mamma, pappa och 2½ barn och verkligheten måste återspeglas i reklamen också. Fan att företag är så fega så de inte vågar stå för det dom gjort. Heinz hade fått massor med cred för denna film om dom hade vågat ha den kvar.

Rexxie sa...

Nämen, en ny läsare?! Välkommen hit (även om det inte är så mycket aktivitet här just nu).

Man skall nog komma ihåg att Heinz största marknad är USA och där finns det stora grupper som inte är riktigt lika frigjorda som vi svenskar, så på ett sätt kan jag förstå dem...