onsdag, juni 04, 2008

Tom of Finland

Vet inte om ni hört talas om Tom of Finland, men han tecknade tämligen vågade serier på 50-talet, alltid med extremt vältränade och välutrustade killar, gärna i läder och/eller uniform.

Tom3

Nu har Tom of Finland-stiftelsen och parfymeriet État Libre d'Orange beslutat sig för att ta fram en parfym* till hans minne.

Citron, björklöv, cypress, mocka, mysk, ambra, iris, vanilj, peppar och saffran är några av ingredienserna. Finns som ett begränsat numrerat kit som inkluderar en en bok, en Tom of Finland tank top, och en badge för 150 euro, och annars kostar den 69 euro...

Som hittat...

* jaja, jag vet att det inte är en parfym utan en eau de toilette, men det är enklare att skriva parfym och jag tror att ni förstår vad det är ändå.

9 kommentarer:

MB sa...

Var hittar du alla roliga grejor? Nu har du gett mig måste ha feber igen ;-)

Rexxie sa...

Tror att den skulle passa dig perfekt!

Ponte sa...

Så var den beställd! Hur många köpte du?

MB sa...

Tycker du jag påminner om ngn av hans teckningar eller menar du att jag behöver lite mer maskulinitet? ;-)))

Rexxie sa...

Ponte:
Ingen, jag är fattig och får därmed lukta fattigt (svettig bonde ungefär...)

Maleandro:
Nåja, du får nog träna lite mer på gymmet för att nå upp till ToF-nivå, men jag inbillar mig att läder och tajta jeans är vardagsmat för dig...

MB sa...

Hmmpff... Och jag som trodde jag var superdeffad ;-))

Läder o tajta jeans? Vännen är du säker på att du tänker på mig? borde inte volanger och rosetter vara mer det man förknippar med mig?

Rexxie sa...

Har bara sett dig två gånger.

Ena gången (i Stockholm) var du (om jag inte missminner mig) helt och hållet klädd i svart; inte en volang eller rosett så långt ögat såg, och andra gången var på en bild på din gamla blogg där du låg utfläkt på din vespa i jeans/jeansjacka; inte heller där några volanger eller rosetter!

Min bild av dig är i alla fall jeans och läder; sen kan det vara hur fel som helst :-)

Rexxie sa...

Utfläkt är nog fel uttryck för den delen, men jag kommer inte på något bättre ord just nu.

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar