fredag, juli 04, 2008

Sällsynt...

...med uppdateringar verkar det vara här nuförtiden; beror mest på att det inte händer så särskilt mycket.

Det märks att den Rexxianska släkten (precis som Rexxie) börjar bli gammal, sliten och grå! I veckan stod det klart att det blir en tredje begravning i år, och än har bara halva året gått....

Blev dessutom tokdissad av J under veckan, men jag vet inte riktigt om det känns så negativt egentligen. Att åka berg- och dalbana är roligt emellanåt men inte hela tiden...

Mina jordgubbar på balkongen börjar bli röda och goda! Dessutom är de lagom många eftersom min mage inte tål jordgubbar i allt för stora mängder!

1_jordgubbe

Balkongen börjar för övrigt arta sig, och vi får väl hoppas att solen fortsätter hela juli så att jag får använda solsängen riktigt flitigt.

Resten av hösten kommer jag inte att ha tid att sola även om det blir fint väder (men det återkommer jag om när jag skrivit på lite papper...).

3_solstol

Resten av balkongen:

4_balkong

Liten blomstergrupp med kamelia (längst bak), något slags begonia (framme till vänster) och en vandrande jude.

2_blommor

Får man kalla den för vandrande jude numera, eller är det att betrakta som icke politiskt korrekt, á la t.ex negerbollar?

6 kommentarer:

Cecilia N sa...

Intressant fråga!

Men de kallar sig väl själva för judar och då borde det väl inte stöta på problem?

Det Mörka Hotet sa...

Sicken fin balkong!

Rexxie sa...

Cecilia:
Det har du rätt i, så jag fortsätter nog att kalla dem för vandrande judar!

Samuel:
Japp, jag älskar den lika mycket som jag hatade min trädgård!

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha, ha!!

Dennis Alexis Hellström sa...

Vad fint du har det! :)

Rexxie sa...

BB: Tackar!