måndag, november 05, 2007

Ågren, ågren, ågren...

Har varit tämligen tyst här på sistone; till och med så tyst att jag saknats av både Ponte och Darling E !!

På Pontes begäran om en liten uppdatering så kan jag travestera Remarque och säga På stakfronten intet nytt...

På Darling E's fråga om hur det är så är svaret att det är tämligen bra (förutom ågren-delen som jag återkommer till).

Började faktiskt på ett inlägg om pastor Fred Phelps och att han skall betala 11 miljoner dollar i skadestånd till en pappa till en stupad soldat vars begravning de var och störde, men fick inte till den rätta skadeglädjen så jag publicerade det aldrig....

Jag har dessutom ett annat inlägg om en annan pastor (Gary Aldridge från Alabama) som klädde sig i två (2 !)  stycken våtdräkter, en dykarmask, dykarhandskar, gummiunderkläder, två slipsar, fem (5 !) bälten och elva (11 !) straps (vet inte riktigt vad den svenska termen är); och så en dildo för att komplettera outfitten och sedan dog han under sin lilla herdestund (med sig själv), men det inlägget blev inte heller särskilt intressant så jag publicerade inte det heller...

Appropå travestier och ågren så skulle man faktiskt kunna sjunga Ågren, ågren i stället för Notung!, Notung!  i första akten av Siegfried (och kollar ni på klippet så får ni spola fram till 4:17 innan Siegfried sjunger Notung, Notung).

Nu över till Ågren med stort Å!

Hur skall jag göra? Sälja en bit av min själ och köpa en bostadsrätt i Västerås, en alldeles underbar 2,5-rummare på knappt 70 kvadrat? Skall jag i så fall slanta upp 100 000:- till och köpa alternativ 2 som är exakt likadan som alternativ 1 fast spegelvänd men med 400:- lägre månadsavgift?

Skall jag pantsätta hela själen (och antagligen lite till) och köpa en lägenhet i Stockholm? Nåja, det sista är väl inget alternativ egentligen, för min själ är inte tillräckligt intressant, och för den delen skulle jag antagligen inte bli lyckligare/gladare i Stockholm, utan då skulle jag missa själva "Om jag bara bodde i Stockholm så skulle jag vara lyckligare"-livlinan som gör att jag kan hålla näsan över vattenytan!

Det är ju inte ens klart med ågren-biten när man beslutat sig för om man skall kasta sig in i budgivningen! Sen kommer ju frågan om hur jag blir av med rått-boet jag bor i nu, hur man skall fixa övergångslån när man är arbetslös (banken torde inte vara särskilt lättflörtade), hur lång överlappningstid skall man ha,  vilka möbler skall man spara, hur skall man få resten till tippen, hur skall man få allt till Västerås och så vidare i all oändlighet...

Uschelibusch! Nu måste jag gå och sova, för i morgon ringer säkert mäklaren och vill veta om jag vill lägga ett bud eller inte....

13 kommentarer:

Elisabet. sa...

Här kommer en VARM kram och så hoppas vi att allt löser sig till det bästa .., vad som nu ÄR det bästa för my darling Rexxie!

Dagodfather sa...

Jag tycker du skall bo kvar i råttboet:)

skämt åsido, du har ju alltid varit svag för den gudsförgätna orten västerås iofs så....

Rexxie sa...

Darling E: Tackar!

Sudden: Njae, undrar om man kan få brandkåren att köpa det och använda som övningsobjekt? I så fall skulle jag kunna bjuda hela kvarteret på grillkorv!

Det Mörka Hotet sa...

Är det jag som är ute och cyklar - i vanlig ordning - men visst har du gjort om layouten på din blogg?

Hur som helst: hoppas dina botankar får sig en lösning och att det hela blir än bättre än vad du hade kunnat drömma om!


DMH/Samuel

Rexxie sa...

Visst har jag knåpat lite med layouten; det är sånt man gör när man är uttråkad....

Jag fick just ännu mer ågren inför bostadsvalet, men det blir säkert bra i slutänden...

Ponte sa...

Ojdå, ny layout, inte illa! Gnesta är fint har jag hört...

Rexxie sa...

Gnesta? Det skulle inte falla mig in att flytta från en håla till en annan håla....

Dagodfather sa...

:) Rexxie undrar vem som sett till att du fått ännu mer ågren *skrattar

Rexxie sa...

Jaja, det är du!

Elisabet. sa...

Först kunde jag inte läsa en enda bokstav och trodde att du hade blivit spritt språngande galen som gjort om bloggen så den nästan var osynlig .., men sen ..,.kom det fram text och oj,så fint och lantligt det blev.

Det liknar sydvästra England.

Det Mörka Hotet sa...

Jag kan bara hålla med Elisabet: bloggen blev hur fin som helst!


DMH/Samuel

Rexxie sa...

Tackar båda två!

PGW sa...

Titta här har det hänt grejer!

Ja var ska man bo. Och hur. Och hur stor del av sin själ vill man sälja till banken. Huga. Berätta om du kommer fram till något klokt.