onsdag, november 21, 2007

Tveksamhet...

Det är lite lustigt med bostadsrätter och prissättningen. Jag köpte min för 375'. Samtidigt så såldes en lika stor bostadsrätt i huset brevid för 485'. Den skillnaden kan jag förstå, för det var en annan bostadsrättsförening och hade cirkus 400:- i lägre månadsavgift, och drygt 100' till i lån mostsvarar väl ungefär den skillnaden i månadsavgift.

Igår fick jag ett bevakningsmail från Fastighetsbyrån på ytterligare en lika stor lägenhet längre upp på gatan, med utgångspris 525'. Lite bättre planlösning, men mindre balkong och högre månadsavgift.

Det borde egentligen göra mig jätteglad att jag köpt en lägenhet billigt, men i stället så känner jag mig bara tveksam om jag har missat något fel på den...

Nåja, det kan inte bli sämre än råttboet!

9 kommentarer:

Dagodfather sa...

Som tur är så finns det ju inte så mycket som kan vara fel på en lägenhet jämfört med hus.
Så om den bara såg fin ut o inga kakelplattor i badrummet såg ut att ha lossnat samt att vitvarorna fungerade så löper du ingen risk.

Ponte sa...

Hmmm, har du kollat att det inte är husbock i väggarna??

Rexxie sa...

Sudden:
Näpp, badrummet såg fint ut och vitvarorna är hyfsat nya (utom diskmaskinen som är uråldrig)

Ponte:
Cement-husbock i så fall!

Dagodfather sa...

Då behöver du inte oroa dig för mer än att vad du skall göra med alla vinstpengar när du säljer lägenheten o flyttar hem till kära kga igen:)

Rexxie sa...

Det, min kära Sudden, kommer ALDRIG att inträffa!

Dagodfather sa...

Hehe, ser framför mig när jag säger: Vad var det jag sa! :)

Ponte sa...

Betongbock...

PGW sa...

Kanske billig för att grannarna har stor stereo och taskig musiksmak? ;-)

Rexxie sa...

Det är ju värst för dem, jag har en ännu större stereo och massvis med Wagner-skivor, så om de vill ha helikoptersekvensen till Apocalypse Now i realtid så får de det!

:-)