måndag, november 12, 2007

Ågren II

Nu har förra ångesten (=beslut) ersatts av ännu mer ågren. Nu är bankkontona tömda, och en ny bostadsrätt är inköpt, så nu har jag a-kassa, ett hus och en lägenhet och dubbla utgifter under ett antal månader....

Det gäller att se till att man har ett jämnt flöde av utgifter :-)

planritning

Nu återstår bara en herrans massa ågren över vad man skall kasta, hur man skall lyckas packa ner det i x antal flyttkartonger, få iväg det 17 mil, packa upp och överleva! Dessutom måste köket och hallen i nya lägenheten målas om. Köket är lila och hallen är turkost.... Faktiskt snyggare än vad det låter, men inte riktigt mina färger!

12 kommentarer:

Ponte sa...

Men du är ju erfaren när det gäller renoveringar, så det ska nog bli bra tror jag...

Rexxie sa...

Jag skall hyra in en målare....

Herr Planström sa...

Vilken underbar balkong!

PGW sa...

Gratulerar!! Du vågade ta steget! Det kommer bli jättebra ska du se!

Anonym sa...

Modigt av dig! Grattis och jag hoppas verkligen att det skall gå bra för dig!

Sen måste jag säga att bloggen din är jättefin nu...

Rexxie sa...

Herr P:
Visst är det! Det bästa av allt är att det inte är någon trädgård med...

PGW:
Ja, det blir säkert bra någon gång i framtiden!

Jerry:
Antingen är det modigt eller så är det bara en stunds flykt och inbillan om att det blir bättre bara jag har flyttat...

Det Mörka Hotet sa...

GRATTIS och lycka till med allt!

...och klart jag hade hjälpt till med flytten men jag har...eh, TVÄTTSTUGAN just den tiden - typiskt, va'?


DMH/Samuel

Rexxie sa...

Jag har bestämt mig för att låta en flyttfirma ta åtminstone bärandet och transporterandet; det är det jag tycker är värst...

Lycka till med tvättstugan!

Cecilia N sa...

Baadkaar! *avis* Lycka till! :-)

Rexxie sa...

...fast badkaret står inte som på planritningen, de har slängt ut det stora badkaren och har ett litet badkar på andra ledden i stället.

Visst, badkar är skönt, men det är en låååååång härlig dusch ockå!

Cecilia N sa...

Man kan duscha i ett badkar, men det är väldans svårt att krypa ner i varmt vatten i en dusch(kabin).

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha, ha: "tack"!