söndag, november 18, 2007

Lista...

Eftersom jag inte har skrivit särskilt mycket här på sistone så har jag i alla fall snott en lista från Jontas (och ja, Jerry, jag vet att jag har en lista från dig som jag borde ha gjort)...

ALLMÄNT

Vad heter du?
Anders

Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja?
Vet faktiskt inte, har inte funderat på det! Något mer originellt, men kan inte komma på vad just nu.

Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig?
Lars, men mormor inlade veto.

Vilket stjärntecken är du?
Fisk, men borde nog ha varit vädur om jag fötts i rätt tid.

Vilken årgång är du?
1963.

Var bor du?
Karlskoga, men snart i Västerås.

Bott utomlands?
Näpp, har knappt ens varit utomlands.

Flyttat antal gånger?
Fyra gånger, och femte är på gång.

Var skulle du vilja bo?
Egentligen Stockholm, men eftersom det är utanför min budget så blir det Västerås.

Yrke?
IT-nisse.

UTSEENDE

Hur lång är du?
192  centimeter.

Hur mycket väger du?
Runt 80. Strax under på bra dagar, och strax över på dåliga dagar.

Hårfärg och frisyr?
Råttfärgad Hitlerfrisyr.

Ögonfärg?
Blå.

Mest nöjd med?
Ingenting.

Minst nöjd med?
Min hy.

Skostorlek?
Beror på skorna. Allt mellan 44 och 46, men oftast 45.

Glasögon?
Nej, men skulle nog behöva.

Har du några piercingar/tatueringar?
Nej.

FAVORITER

Filmer?
Massvis! Allt med stora rymdskepp, allt med Morgan Freeman. Magnolia är en favorit.

Låtar?
Stora låtar. Låtar som fastnar. Låtar som säger mig något antingen musikaliskt eller textmässigt. Kan inte peka ut någon specifik.

Årstider?
Höst eller vår.

Mat/dryck?
Allt. Har egentligen inga speciella favoriter.

Djur?
Hund.

Färg?
När det gäller vadå? Svart om man tittar i min garderob....

Parfym?
Escada Magnetism
Baldessarini Ambre
Le Homme de Coeur från Divine
Oliban by Keiko Mecheri.

TV-program?
Dexter, Dexter, Dexter!!!

Sysselsättning?
Lagom svåra korsord (t.ex DN's lördagskryss).

KLÄDER

Vad använder du just nu för jacka?
En svart skinnjacka.

Vad använder du just nu för skor?
Beror på väderleken. Fint väder kör jag med antingen svarta lågskor eller walkingskor; kallare eller snö/slask ett par lågskaftade läderstövlar.

Favoritfärg på kläder?
Svart och grått.

Vilka kläder skulle du vilja ha just nu?
En lång, svart ullrock. I övrigt så har jag det mesta som jag behöver.... (fast om jag vore riktigt, riktigt smal och hade råd skulle jag vilja ha ett par Diorbyxor)

dior

Favoritaffärer?
Åhléns City om jag är i Stockholm. Jack & Jones annars.

För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden?
Just nu nästan inget alls; tycker att det är tråkigt att köpa vinterkläder.

Vad har du för byxstorlek?
32x36 på jeans, B152 på annat.

BLANDAT

Vad hette din morfar?
Avstår från att svara.

Var har du i din jackficka just nu?
Ingenting förutom en penna. Har aldrig något i jackfickorna, de blir så uttänjda och fula!

Vad är du beroende av?
Cigaretter i massor.

Vilket land kommer du i från?
Sverige.

Vad tror du på?
Att folk faktiskt är trevligare och tolerantare än vad man tror.

Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon?
Protestant  (men är egentligen snarast agnostiker).

Vad köpte du senast?
Cigaretter och mat gissningsvis. När det gäller större inköp så köpte jag senast en Prada-jacka.

Har du nåt husdjur?
Förutom dammråttor så har jag inga.

Vad bor du i?
Hus just nu, och inom kort i en bostadsrätt.

PRYLAR

Plånbok?
Ja, en svart skinnsak som går ner i bakfickan.

Tandborste?
Ja.

Smycken?
Näpp, inte ens armbandsur.

Solglasögon?
Ja, om det är soligt ute.

Underkläder?
Japp, Sloggi for men Start Hipster.

hipster2

6 kommentarer:

PGW sa...

"Allt med stora rymdskepp" hehe underbar defintion, instämmer :-)

Rexxie sa...

Det värsta är att det inte spelar så stor roll om filmen är bra eller dålig; bara det är stora rymdskepp med :-)

Såg förresten att jag missat en fråga ("Låtar") där jag låtit Jontas svar stå kvar oändrat. Förlåt! (fast jag orkar inte ändra, och hans svar var bra)

Det Mörka Hotet sa...

"Råttfärgad Hitlerfrisyr" - ha, ha, ha! Jo, men med din ståtliga längd så lär du knappast behöva känna dig som en kopia av den stollen.


DMH/Samuel

Rexxie sa...

Tur det! Dessutom har jag ingen mustasch och inga korkare idéer heller....

Anonym sa...

Ja visst är det trisst med vinterkläder!

Rexxie sa...

Japp, vår- och sommarkläder är mycket roligare!