fredag, april 04, 2008

Begravning, ny släkt och en kamelia...

Kommer ni ihåg att jag för några år sedan skrev om mina fyra okända (halv-) fastrar som helt oförhappandes dök upp när jag var runt 40-årsstrecket?

Nu har tyvärr en av dem gått bort (och en annan dog för 4 år sedan), så jag har varit på begravning i Göteborg i veckan, och då sade prästen att E (den avlidna fastern) hade tre systrar och två halvbröder! Vips så har jag helt plötsligt en halv-farbror också som jag aldrig hört talas om tidigare! Några andra släktingar frågade min pappa om honom, och av irritationsnivån att döma så är halvbrodern knappas något som kommer att diskuteras igen...

Gaaaahhhh, tar släkten aldrig slut?

Skrev ju tidigare om att jag var hus- och lånefri, och det firade jag med att köpa en kamelia! Har alltid velat ha en men har alltid tyckt att det är för dyrt; speciellt med tanke på att de är notoriskt svårskötta och antagligen kommer att dö inom kort, och lyckas jag hålla liv i den så kommer den antagligen aldrig att blomma igen eftersom blomningen kräver att den vinterförvaras i 5-12 graders temperatur...

Fin är den i alla fall!

kamelia

PS: Funderar ju på att glasa in balkongen, och då kanske kamelian kan övervintra där! Vi får väl se hur det går...

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Vilken spännande släkt !!

Här har det också varit omtumlande.
Ska planera min mammas begravning nu i veckan ..-(

Rexxie sa...

Oj, nu har jag slarvat med läsningen av din blogg (och skäms!).

Ponte sa...

Det är inte lätt med släkten, snart har du 10 nya kusiner kanske...

Rexxie sa...

Hahaha, jag vet faktiskt inte hur många kusiner jag har, så några till skulle inte spela någon större roll...