tisdag, april 22, 2008

Under jorden ?

Darling E undrar i en kommentar om jag har gått under jorden, och jag kan ärligt och uppriktigt svara att jag inte har gjort det!

Det är bara det att det inte händer något "skrivbart" i mitt liv just nu. Jag kliver upp, äter frukost, läser DN och Svenskan, duschar, tvättar en maskin eller två, går på en långpromenad, läser bokföring och går och lägger mig. Emellanåt äter jag till och med lunch! Så ser mina dagar ut, och så mycket mer händer det inte.

Några små konstateranden:

  • antingen var Oswald i Västerås och promenerade runt på stan idag, eller så har han en dubbelgångare!
  • Top Model Stockholm (som går i repris på 3-an) är urbota tråkigt jämfört med originalet. Undrar om de har gett Vendela Kirsebom en jättedos med Valium, eller om hon alltid pratar i ultrarapid?
  • om ni har TV9 kan jag rekommendera Grand Design Indoors som går på onsdagkvällarna kl 21.00 (och som därmed tyvärr krockar med Top Model). Handlar om folk som renoverar sina hus, och som är mer eller mindre besatta av att förverkliga sin dröminredning.
  • har äntligen tagit tag i att läsa in bokföring/redovisning igen. Debit, kredit, kassaflöden, momsredovisning, och andra spännande saker! Härligt, härligt!
  • har varit hos min libanesiske frisör, så nu har jag nynazistfrisyr igen... Söt som en liten sockerbit är han i alla fall!

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Tack och lov för det!

Själv har jag också läst bokföring och annat elände ..., det var ingen höjdare, men maskinskrivning och maskinräkning var det absolut roligaste visste!

Du funderar inte på att besöka Skåne i sommar?

Det tycker jag att du ska göra.

Onsdagskram från mig!

Rexxie sa...

Hmmm, man kanske skulle slå till och gå på Figaros bröllop på Ystadsoperan i sommar?!

Följer du med om jag bjussar på ett operabesök?