tisdag, april 08, 2008

1-kronaslägenheten...

Var på visning på lägenheten som kronofogden kommer att ropa ut nästa vecka med utgångsbud 1 krona.

Jag gissade ju på att det var "en alkoholiserad knarkare som ägt den och att han har gått löst på inredningen med en yxa, att det är svåra vattenskador och att han har haft femtielva katter som har kissat överallt, och att han till slut har dött och legat några månader".

Riktigt så illa var det kanske inte. Däremot har han slagit ner väggen in till köket (utan att tänka på alla ventilations- och värmekanaler som går där) samt rivit ut hela köket.

kronolle1 (ser ni spisen???)

Vad som är värre är att han har murat igen dörren in till ett av sovrummen, och så har han lånat en jättebetongsåg och påbörjat en ny dörr från sovrummet in till vardagsrummet. Som ni ser på den nedre bilden så slutade han vid ungefär 150 centimeters höjd; antagligen när bostadsrättsföreningen kom och talade om att det är en bärande vägg som han höll på att såga i....

kronolle4

kronolle3

Nej, jag tänker inte lägga ett bud! Spelar ingen roll om jag skulle få den för en krona!

8 kommentarer:

PGW sa...

Har Mr Bean bott där??

Rexxie sa...

Antingen det eller Martin Timells ohändige kusin....

Ponte sa...

Så det är inte inspelningsplatsen för Sommartorpet?

Rexxie sa...

Man får väl hoppas att det inte är det. Såg för den delen att Ernst inte är med i år (och blev förvånad), men kom på att han bytt till TV4....

Elisabet. sa...

Haha ...., jaså du har också mött mr Brown!

Vi möttes också på en flygplats.

Säger han.

Anonym sa...

Jag tror jag har en granne som är som den där snubben. Det bultas och bankas och låter hiskeligt där uppe när han har sina deliriums eller kommer hem från krogen asfull.

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha: låter som det var en pakistansk hantverkare som bott där!

Bodde i ett hus, i södra Kashmir, en sommar där SAMTLIGA dörrar enbart gick att låsa med hänglås då inga mått stämde med varandra...!
(Vågar inte tänka på hur kallt det huset måste ha varit på vintern!)

Rexxie sa...

Nina:
Tråkigt med din granne! Jag har faktiskt haft tur med alla mina grannar, det är knäpptyst hela tiden (vilket å andra sidan oroar mig lite; tänk om de sitter och irriterar sig på mig!)

DMH:
Låter ungefär som mitt gamla hus...