fredag, mars 28, 2008

Knäpp ???

Såg precis en annons på en lägenhet i huset brevid, en trerummare på drygt 80 kvadrat och bara 2 900:- i månadsavgift, och knäppa jag är faktiskt sugen på att gå och kolla!

Vad är det som är knäppt med det då?

Jo, det här: begärt pris är en krona (!) och det är kronofogden som säljer den.

Eftersom den i normalskick skulle kosta cirkus 500-600 000 så kan man väl räkna med att det är en alkoholiserad knarkare som ägt den och att han har gått löst på inredningen med en yxa, att det är svåra vattenskador och att han har haft femtielva katter som har kissat överallt, och att han till slut har dött och legat några månader...

Dessutom har jag lovat mig själv att jag aldrig mer skall skaffa något renoveringsobjekt...

Å andra sidan:

Huset är snart sålt och min nuvarande lägenhet är obelånad, så om jag köper trean billigt och rustar den för typ 350 000 så kan jag flytta in i den, få 15 kvadrat mer och helt nyrenoverad lägenhet, och sälja min nuvarande...

Hmmmm, tål att fundera på !!!

4 kommentarer:

PGW sa...

Liiite knäpp är du nog ;-) Men jag förstår dig, jag skulle nog tänkt detsamma. Gå och kolla kostar ju inget?

Rexxie sa...

Jag skall gå dit! Det är ju inte alls säkert att den går billigt bara för att de sätter en krona som utgångspris.

Om jag skulle köpa den så skulle jag i alla fall rusta den helt innan jag flyttar in; det misstaget gör jag i alla fall inte om!

Anonym sa...

Köp!

Rexxie sa...

Hehehe, det är ju inte alldeles säkert att den går så billigt...