måndag, januari 21, 2008

Oj 2...

Har numera tillgång till lite fler kanaler än tidigare, och kan ju konstatera att det inte hänt särskilt mycket i Glamour på 10 år förutom att Brooke ser lite äldre ut, att mamma Stephanie har slutat färga håret. Ridge ser dock fortfarande ut som en plastig Ken-docka, och dessutom så har tydligen Bobby Ewing (Patrick Duffy) dykt upp som Brookes pappa.

Dessutom så går Thirtysomething på någon av kanalerna. Sist jag såg den var jag twentysomething och det var en av mina favoritserier, och nu när jag är fortysomething förundras jag mest över vad smörig Ken Olin såg ut. Tycker dock att den håller hyfsat bra än.

En annan av mina favoritserier, Party of Five, går också på någon kanal. Min tidigare favorit i den serien, Bailey Salinger (Scott Wolf) är dock mer irriterande än vad jag kom ihåg (fast han var bäst i den delen av serien där han bar alkoholiserad, och det är inte de avsnitten som går just nu).

Nu kan jag konstatera att batteriet på min bärbara inte håller laddningen mer än en timme, så nu är det bäst att jag publicerar det här innan den dör om 3 minuter...

7 kommentarer:

Elisabet. sa...

Tur att vi inte är gifta ..-)

Jag kollade mest på Hem till gården ....,-)


Ingen glamour där inte.

Rexxie sa...

Hahaha, det händer att jag kollar på Hem till gården också. Det var dock bättre förr när mamma Sudgen var med (nu är det bara Jack som är kvar från originaluppsättningen).

:-)

Anonym sa...

Stafettpinnen är din...

Det Mörka Hotet sa...

Har inte en aning om vad du snackar om men jag kan bara konstatera att tecknat fortfarande är bäst: Simpsons är roligast och SvampBob Fyrkant måtte vara den enda TV-serien där den tecknade figuren (och hans vänner) går på crack - OCH speed!

Rexxie sa...

Mymlan:

Ja, jag såg det först nu till min stora skräck!!! Hoppas att jag hinner tota ihop något tills kl 18 ikväll...

Samuel:

Håller med om Simpsons. En annan tecknad serie som jag älskar är The Family Guy. Om du inte har kollat in den så gör det!

Anonym sa...

Ja jag håller helt med. Är ju fan otroligt hur likt sig Glamour är.

Men Ridge verkar fortfarande springa runt halvnaken då och då

Rexxie sa...

Egentligen är det lustigt. Det är 10 år sedan jag kollade på Glamour senast, och det tog ungefär 2 avnitt att komma ifatt och fatta vad det handlar om just nu (fast var Thorne och Taylor har tagit vägen vet jag förstås inte)...