tisdag, december 18, 2007

Lista...

Lista från Jerry, och eftersom jag inte gör så mycket annat på bloggen just nu så passar det väl bra!

Aktuell med...
...att packa flyttkartonger, kasta grejor och flytta till Västerås.
Senaste impulsköp
Chockdoktrinen av Naomi Klein.
Bästa promenad
Till affären i eftermiddags i ett rimfrostigt Karlskoga!
Favoritdryck
Coca-Cola
Äter lyxmiddag på
Äter inga lyxmiddagar...
Favoritgata
Vilken som helst i Stockholm city.
Favoritgalleri
Inget alls just nu (finns inga gallerier i Karlskoga).
Favoritsajt
Google!
Här bjuder jag mamma på middag
Hmmm, det är nog snarare hon som bjuder mig på middag!
Favoritförort
Solna
Fikar gärna på
Var som helst som har latte.
Bästa lunchställe
Lunchbuffé på Bofors Hotell
Rockstjärna jag vill träffa
Ingen alls.
Favvoskor
Mina Paul Smith
Klädkonto per månad
På sistone nästan inget alls, för något år sedan cirkus 4-5000 i månaden.
Modeförebild
Inte en aning! Dior Homme var tidigare en favorit (när Hedi Slimane fortfarande var på topp, dvs typ före 2005), men just nu är det ingen alls.
Motionerar
Inte alls; skall försöka damma av min motionscykel så fort jag flyttat färdigt.
Mest överskattade affär
Teknikmagasinet.
Det dyraste jag köpt
1. Bostadsrätt
2. Hus
3. Bil
Mode jag aldrig vill se igen
Allt brukar ha en tendens att komma tillbaka efter ett tag, men 80-talet ligger väl bra till.
Senast gnolade
Gnolar inte så mycket, men det senaste jag "spelade upp i huvudet" (utan att lyssna på det) var Tchaikovskys Rococo-variationer.
Bästa boken
Massvis, men eftersom jag just börjat på Chockdoktrinen så ligger väl No Logo av Naomi Klein bra till.
Favoritprodukt på apoteket
Handlar nästan aldrig något på Apoteket förutom värktabletter och produkter ur Neutrogena-serien, så det får väl bli något av det.
Fulaste färgen på kläder
Turkost och cerise.
Bästa förfestmusiken
Förfest? Vad är det för något?
En bra gå bort-present
En bok, en flaska vin eller en blomma beroende på vem man går bort till.
Favoritlyxartikel
Parfym....
Älsklingsljud
Tunnelbanan i Stockholm.
Senaste upptäckt i Västerås
Västerås konserthus.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så du gillar tunnelbanor? (;-)
Kul att läsa dina svar...

Rexxie sa...

Jag inte bara gillar tunnelbanan, jag ÄLSKAR tunnelbanan!

Anonym sa...

Åhh du får skriva om Naomi sen! =)

Rexxie sa...

Jag lovar att ni skall få en Naomi-rapport!

Anonym sa...

pst...jag har varit inne och snott listan av dej....hoppas de var okej? :-)