lördag, december 01, 2007

Advents-dittan-och-dattan...

Läs hur Anna Tiberg på DA (Dagens Arbete) fullständigt kör över Sverigedemokraternas arbetsmarknadsexpert Per Björklund. Humor på hög nivå! Han vill bland annat möta arbetskraftsbristen som kommer att uppstå om 10-15 år med att stimulera ökat barnafödande nu (och hur de nu nyfödda barnen skall kunna arbeta om 10-15 år vill han inte riktigt förklara).

Har fortsatt att packa flyttkartonger, och nu är jag äntligen färdig med böckerna! Det gick åt 28 stycken flyttkartonger...

Ett tips om ni har tänkt flytta: samla inte på böcker! (samla inte på något överhuvudtaget)

Till sist får ni lite julstämning i form av Bearforce1!

5 kommentarer:

PGW sa...

Vi får väl gissa att Björklund är positivt inställd till barnarbete helt enkelt.

Cecilia N sa...

Hihi, minns en granne som flyttade från korridor till eget boende: "Cecilia, lova mig en sak: flytta aldrig!"

Jag lovade inte, men senast (elva år sen) lyfte jag inte ett finger då försäkringen inte skulle gälla om jag packat själv. 8-) Det var bara upp-packningen av kartongerna jag fick utföra. Det räckte så det räckte.

Rexxie sa...

Ändå känns det som om det borde vara ganska enkelt att flytta från korridoren; man borde inte ha hunnit samla på sig så mycket...

Ojdå, då får vi väl hoppas att jag hittar en flyttfirma som överser med att jag har packat allt själv då....

Cecilia N sa...

Nä, vanligt folk bor ju där bara några år, han hade bott där i sju har jag för mig ...

Rexxie sa...

Aha, en överliggare med typ 700 poäng... Ja, då kan man ju förstås samla på sig en del!