fredag, juli 04, 2008

Tjohooo!

Papper preliminärt underskrivna, så nu är min tid "between jobs" över och jag är numera välbetald konsult/utvecklare på ett jobb som jag aldrig (aldrig, aldrig, ALDRIG) ens hade kommit på tanken på att anse mig som kvalificerad för! Hade nog inte ens läst mer än rubriken på platsannonsen för det jobbet!

Well, jag kommer att klara av det (även om jag antagligen kommer att ha ångest varenda morgon med känslan av "oj, idag är dagen när de kommer att komma på att Rexxie egentligen inte kan något"...). Den dagen, den sorgen! Först har jag 30 dagars "semester" innan jag börjar.

Dags att börja fundera på hur en konsult lämpligen klär sig. Armani blir antagligen lite lätt overkill, och Dressman är för tråkigt! Något mittemellan...

20 kommentarer:

Ponte sa...

Du kan behöva en månads semester för att vila upp dig! Men du ska väl prajda eller?

Rexxie sa...

Kommer kanske att åka upp någon dag; har inte bestämt något än. Blir nog i alla fall fredag, Operabögarna har konsert då...

Ponte sa...

Utmärkt, då ska jag nog få i dig ett glas vin eller 2!

qi sa...

Hej Rexxie, ett tag sedan jag var här, men ser att du fått ett bra jobb så jag passar på att gratulera!

Armani är väl aldrig fel... :-)

Anonym sa...

Grattis!
Det bästa verkar ju ändå vara semestern:)
magnus

Anonym sa...

Grattis! Men ett par chaps sitter väl aldrig fel?

Anonym sa...

Hur får man då ett jobb som man inte tänkt söka och inte ser sig som kvalificerad för?

Rexxie sa...

Ponte:
Det går säkert bra att få i mig lite vin!

Qi:
Tackar!

Magnus:
Japp, den lilla kvarvarande semestern ser jag fram emot :-)

Jontas:
Tror inte riktigt på en konsult som kommer inridande i ett par chaps

Anonym:
Man har en tidigare exkollega som anser att man är kvalificerad, och som rekommenderar en...

Elisabet. sa...

G R A T T I S !!!!!
Och världens största och varmaste kram! Du kommer att klara det!

Rexxie sa...

Tackar! Jadå, jag kommer att klara av det!

Cecilia N sa...

Stort grattis!

Om de tror på dig är det bara att hänga på!

Anonym sa...

Grattis! Klart du kommer att klara det!

När president Kennedy (då 43 år) och hans närmaste polare satt fnissiga och upprymda i Ovala rummet ffg efter att han blivit vald, tittade de på varann och någon sa: "Jag väntar bara på att någon vaktmästare ska komma och säga att här får ni inte vara, pojkar!"

Så alla går och väntar på att bli avslöjade - fast de egentligen kan det de gör!

Anonym sa...

Man ber att få gratulera så in i helvetes mycket till nya jobbet :)

Det Mörka Hotet sa...

Härligt, grattis och bra jobbat!

Rexxie sa...

Cecilia, Annika, MrBP och Samuel:
Tackar!

Anonym sa...

Ååhhh vad kul! Hoppas det går bra o kom ihåg; allt klär en skönhet! =)

Rexxie sa...

Tennis:
Tackar! Tyvärr måste jag konstatera att jag därmed inte klär i något alls....

Fred Anderson sa...

Så, hur går det på det nya jobbet?

Rexxie sa...

Börjar inte förrän 1:a augusti, så än så länge har jag tid att sitta hemma och ha ångest (och kanske för att åka till Stockholm och gå på Pride, har inte bestämt mig än)...

Ponte sa...

Klart du ska prajda en dag!