lördag, mars 29, 2008

Pierre...

...Schori har aldrig varit någon favorit hos mig, jag tycker att han att han verkar så självgod.

Måste dock erkänna att hans uttalande om Göran Perssons förändrade utrikespolitik är nästan hysteriskt roligt. GP själv påstod att förändringen förde tillbaka partiet till dess traditionella linje, och här är PS kommentar i Dagens Nyheter idag (hittar den inte på nätet):

Göran Persson gav bilden av att han förde tillbaka partiet till dess traditionella linje?

Ja, men är han traditionellare än Sten Andersson? Jag menar, vad representerade han bakåt i traditionen? Jag vet inte vad Katrineholm hade för utrikespolitik.

Hahaha, "jag vet inte vad Katrineholm hade för utrikespolitik"!

Kan man ta ner Göran Persson snabbare och mer effektivt på jorden än med den meningen??

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Men här är en som faktiskt tycker att Pierre Schori inte ser ett dugg ego ut. Tvärtom. Jag tycker han verkar oerhört sympatisk och klok ..-)

Och så angående huset som är till salu: var det inte du som nyligen skrev att ALDRIG MERA ...?
Nåja, lycka till i så fall och berätta gärna hur där ser ut.

Rexxie sa...

Han är säkert jättetrevlig, men jag gillar inte honom i alla fall :-)

Det är inget hus; det är en lägenhet men den räknas nog ändå in i "ALDRIG MER"-kvoten. Jag lovar dock att återkomma med hur det ser ut...