tisdag, mars 04, 2008

BS....

Jerry har utmanat oss alla att tota ihop en 10-i-topplista över årets schlagerfavoriter, och det går ju inte att motstå! Det här är i alla fall de som kommer att ligga med i min mp3-spelare....

1. Rongedal - Just a Minute
6. Bengtzing - Hur svårt kan det va?
7. Ola - Love In Stereo
8. Perelli - Hero
9. BWO - Lay Your Love on Me
10. Mitsogiannis - Pame

Platserna 2-5 är helt medvetet utelämnade eftersom det bara går att skrapa ihop 6 låtar som kommer att få ligga med i min lista (och eftersom Rongedalarna är så skyhögt mycket bättre än resten :-)

Nu undrar ni förstås vad rubriken har med det hela att göra?

BS skall utläsas som Bengtzing-Schlager och inget annat och är ungefär samma koncept som Uggla-Marcherna, dvs ungefär samma låt lite ompackad i olika varianter. BS bygger på varianten att titeln/refrängen slutar på ett a-avslutat ord (jag, bra, va, ha och så vidare), och årets variant var väl den sämsta (minst bra) av BS-varianterna hittills.

Hade för övrigt inte Fronda's låt passat bra in i BS-paraden?

Alla flickor utom jag
Ingen ljuger så bra
Hur svårt kan det va
Ingen mår så bra som jag?

När låtarna presenterades var jag helt övertygad om att Ingen mår så bra som jag var en BS, men jag hade fel...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är ju kul att se att du kan snöa in på någonting också... (;-)

Elisabet. sa...

Rongedals var helt outstanding, tycker jag.
Och hur roligt som helst är det ju att se att herr Rexxie är i livet.

Kram på dig!

Ponte sa...

Kom i håg att tävla om biljetterna till Kungliga Operans Gaysingelkväll!!!

Rexxie sa...

Darling E:
Kram själv!

Ponte:
En förutsättning för att gå på gaysingelkvällen är att man (1) är någorlunda social och (2) att man är någorlunda snygg, och eftersom jag faller på båda punkterna får jag nog stanna hemma...

Ponte sa...

Se nu till att boka en biljett på med stassen och om inte annat kommer du säkert att få lite musik att njuta av eller? Jag är helt säker på att du kommer få en trevlig kväll!

Det Mörka Hotet sa...

Jag har alltid varit svag för grabbar som sjunger falsett och har sköna moves: mina 12 poäng till Rongedal!