tisdag, maj 20, 2008

Bryn Terfel...

Darling E undrade i en kommentar om jag rekommenderar Bryn Terfel (som tydligen kommer till Sverige i sommar), och mitt svar är kort:

Gå, gå, gå, köp biljetter på en gång, vänta inte en sekund! Annars blir jag lika ilsken som när jag fick reda på att en kollega till mig hade fått erbjudande om gratisbiljetter till Pavarottis sista framträdande i Sverige och tackade nej!

Här kommer lite youtube-länkar för att provlyssna:

Mozart - Pa-pa-pa-pa
Wagner - Walkyrian
Wagner - Fire music
Wagner - Leb Wohl
Shenandoah
Les Miserables
Mozart - Figaros bröllop
Handel - Xerxes

Rule Britannia

Den sista länken vet jag inte riktigt om den funkar, annars får ni klicka här, scrolla ner till "Listen to Samples" och klicka på Rule Britannia.

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Jag hörde honom på tv en gång och föll PLADASK ., å, vad jag tycket att han sjöng vackert!

Nej, jag kan inte beställa biljett på en gång .., för jag har ont om pengar när jag är sjukskriven, men jag ska försöka ändå sen .-.)

Tack för att du tog dig tid att svara. Du är rar du, Anders.

Anders sa...

Har du bytt mailadress? Får bara mina mail till dig i retur!

Kan inte du skicka mig ett mail på anders@rexxmaster.se ??

Anonym sa...

Var tvungen att kolla in din blogg. Här var fann jag innehållet bakom namnet Rexxie!

Lägg till Leporello på Terfels provlyssnarlista. Om den finns på you tube, dvs!

Rexxie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.