tisdag, februari 13, 2007

Sedan sist...

....har det ju inte hänt särskilt mycket! Är trött, trött, ännu tröttare på vintern, kan den aldrig ta slut? Som vanligt har jag glömt besiktiga bilen (jag gör det varenda år), och nu har körförbudet inträtt så Rexxie får trava och gå...

Har i alla fall läst Brokeback Mountain, och kan konstatera att filmen följer novellen mer eller mindre ordagrant (fast sexdelarna är lite mer explicita i novellen). Har även sett Pans Labyrinth, och den är vacker men sorglig (så det hjälpte inte upp vinterhumöret särskilt mycket).

Har i alla fall beställt ett par nya jeans på ebay; ett par svarta Dolce&Gabbana (fast jag tvivlar ju på att varken Dolce eller Gabbana har varit särskilt inblandade i tillverkningen till det priset :-)



Hittade dessutom en skräddarsydd svart dubbelknäppt sammetskavaj från 1947 i "excellent condition", vi får väl se om jag tycker att jag har råd nu när jag blir "A-kassearbetare" så småningom...

5 kommentarer:

kazarnowicz sa...

Vågar du köpa jeans över nätet? Det är en av få saker jag inte fixar, eftersom storlekarna skiljer mellan olika modeller från samma tillverkare, och då ska vi inte ens prata olika tillverkare :-)

Du är modig du. Själv har jag beställt en spejsad väckarklocka.

Anonym sa...

Usch, jag hatar också vintern! VÅREN KOM NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rexxie sa...

Micke:
Nåja, det är första gången, och jag är förvånad själv över att jag vågade, speciellt när säljaren skrev uttryckligen att de var små i storleken :-) Vi får väl se om jag måste banta ner mig 10 kilo till...

Tennis:
Mer växthuseffekt åt folket!

Anonym sa...

Jag tycker Pans Labyrint även hade ett hopp i sig om man kan/vågar tänka sig en fortsättning... jag gillade filmen skarpt just för blandningen av jordeliv/annat liv.

Rexxie sa...

Jerry:
---spoilervarning om ni inte sett filmen---
Nåja, jag vet inte om det är så särskilt hoppfullt att sitta på en marmorpelare i all evighet.

Däremot tycker jag att det är deprimerande att kaninjägaren blev skjuten, hans son blev misshandlad med en glasflaska, mamman dog i barnsäng, och hon blev skjuten av sin styvfar! Det enda som var upplyftande var när kaptenen fick reda på att hans namn aldrig skulle nämnas till hans nyfödda son, och att han sedan blev skjuten....