tisdag, januari 20, 2009

Long time no see’

Nu är det länge sedan jag skrev något, vilket exempelvis Darling E har uppmärksammat. Beror helt enkelt på att det inte händer så särskilt mycket just nu, och jag är inte helt säker på att jag vill ha en knäckebrödsblogg (ni vet: Idag åt jag knäckebröd till frukost, och i eftermiddag skall jag tvätta och så vidare sida upp och sida ner).

Har i alla fall kört en favorit i repris, och jag är fortfarande skyhögt på Asperger-skalan…. (score 34 med förklaringen Scores over 32 are generally taken to indicate Aspergers Syndrome or high-functioning autism, with more than 34 an “extreme” score). Är inte high-functioning autism dessutom lite av en motsägelse? Borde inte det snarare vara high-non-functioning?

Är jag för övrigt den enda personen som inte har läst Gömda? Har i alla fall lite svårt att bli upprörd av att en bok inte följer sanningen (vem det nu är som skall definiera den)….

13 kommentarer:

Elisabet. sa...

Nej, jag har inte heller läst den och har ingen större lust.

Den författaren är inte min ..., ja, jag dras liksom inte till hennes böcker/texter.

Jag tycker att det blir mycket schabloner och sånt ...

Rexxie sa...

Har faktiskt inte läst något överhuvudtaget av LM, och ja, de är nog ganska schablonartade, ungefär som Inte utan min dotter, som jag faktiskt läst och hatade!

Elisabet. sa...

Jag minns den första boken jag läste av henne (som blev den enda); jag tyckte att hon som hade huvudrollen var så himla obehagligt kaxig och nästan som en osympatisk man .. nä, det kändes helfel.

Anonym sa...

Jag tillhör också dom lyckligt ovetande vad "gömda" vara eller inte.
Knäckebrödsblogg,,, ett sånt jäkla bra ord!

Rexxie sa...

Tyvärr kan jag inte ta på mig att det är jag som har uppfunnit ordet knäckebrödsblogg; har läst det någonstans och snott det!

Trevligt att se dig för den delen!

Anonym sa...

Ett bra ord är det, vem som än kom på det.
Trevligt vara här igen. Har ju haft en lång paus,, men nu får du passa dej igen. *skratt*

Kassandra sa...

Hej! Tack för senast själv! Det var en häftig kväll! Jag har heller inte läst LM. Kommer nog inte att göra det heller. Läser just nu Anne B. Ragde. Kul att du hittade min blogg. Hur gjorde du?
/Anita

Rexxie sa...

Jag googlade på för- och efternamn och hittade din fotosida, och där var din blogg nämnd! Lätt som en plätt!

Jag skall ge mig på Bengt Linjegrens biografi över Hitler som jag köpte på bokrean...

Bloggblad sa...

Knäckebrödsblogg! Bra uttryck - jag är livrädd för att hamna där. Vardagsliv är okej, men det måste finnas nån liten knorr.

Kul test - jag fick 9... jag har jobbat en del med Aspergerelever, så jag vet skillnaden.

Kul att se dig igen, det var ett tag sen. Och om du håller dig i dina skogstrakter, så känns inte doften från 50 parfymer hit... Men jag hoppas du tänker på oss drabbade...

Rexxie sa...

Jag har flyttat från skogstrakterna och bor numera i Västerås...

(och ja, jag tänker på er samtidigt som jag höjer parfymflaskan i högsta hugg :-)

Bloggblad sa...

Okej, det är ju tanken som räknas.

Jaså, du har flyttat... det är inte lätt att hänga med överallt.

Anonym sa...

Det var ett tag sedan jag gjorde testet, men jag fick typ 48 eller nåt. Oj, oj...

Clipping Path Services sa...

Thank you for giving us this information.