torsdag, juni 05, 2008

Amerikanare...

Vet inte om ni såg Guds vänner i USA igår med en massa tok-konservativa amerikanare (går även i repris inatt kl 00:45), men det gjorde i alla fall jag, och som vanligt blev jag lite skräckslagen inför tanken på vilka som styr den enda kvarvarande supermaken.

Ikväll blev jag åtminstone lite mer hoppfull när jag såg Kan farmor Doris bli senator? som handlade om en 94-årig dam som bestämt sig för att ställa upp i senatsvalet i USA för demokraterna.

Vettiga och jordnära åsikter, bland annat tyckte hon att könsneutrala äktenskap inte var något problem.

Tyvärr så förlorade hon, men hon lyckades i alla fall få 34% av rösterna. Ni kan läsa mer om henne här.

2 kommentarer:

Cecilia N sa...

Jo jag såg den (Guds vänner i USA). Det känns hemskt att jag som kristen ska kunna buntas ihop med de där.

Man blir alldeles paff över hur folk kan "tänka" nuförtiden.

Rexxie sa...

Jag tycker inte att du skall behöva känna dig ihopbuntad med tokkonservativa amerikanare!